Skip to main content

Τα αλκοολούχα ποτά αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής φιλοξενίας, συνδέονται με τις παραδόσεις του λαού μας και απολαμβάνονται από τους καταναλωτές σε ξεχωριστές στιγμές, στις χαρές και τις γιορτές, κατά κύριο λόγο στο πλαίσιο της κοινωνικής τους ζωής. Η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕνΕΑΠ) παράγει ποιοτικές μάρκες τις οποίες η πλειοψηφία των καταναλωτών απολαμβάνει με μέτρο.  Ωστόσο, αναγνωρίζουμε πως το αλκοόλ είναι ένα ευαίσθητο προϊόν, το οποίο εάν καταναλωθεί αλόγιστα μπορεί να προκαλέσει κινδύνους για το ίδιο το άτομο και τον κοινωνικό του περίγυρο.

Η ΕνΕΑΠ πιστεύει πως τα αλκοολούχα ποτά πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο και αποκλειστικά από ενήλικα άτομα και εργάζεται συστηματικά προκειμένου να προβάλλει πρότυπα υπεύθυνης κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, υλοποιεί δράσεις για την ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού ως προς την υπεύθυνη κατανάλωση των αλκοολούχων ποτών. Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήθηκε η πλέον πρόσφατη καμπάνια υπεύθυνης κατανάλωσης RETHINK DRINK, η οποία υπογράφεται και υλοποιείται από την Εν.Ε.Α.Π. και το Υπουργείο Υγείας. Η καμπάνια έχει ως στόχο να προωθήσει την υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά ως προς το αλκοόλ, ιδιαίτερα στους νέους, επιστρατεύοντας δημιουργικά, με μία σύγχρονη, άμεση και ευρηματική προσέγγιση, τη χρήση διαδεδομένων «ιδιότυπων» εκφράσεων που συνδέονται με την αλόγιστη κατανάλωση αλκοόλ. Η καμπάνια παρουσιάστηκε τον Μάιο 2024, έχοντας παρουσία σε κοινωνικά δίκτυα καθώς και σε ψηφιακά και έντυπα μέσα, ενώ προβλέπεται να επεκταθεί τόσο σε επίπεδο μηνυμάτων, όσο και σε κανάλια επικοινωνίας.

Παρουσίαση δράσεων ΕΝΕΑΠ

Καμπάνια Υπεύθυνης Κατανάλωσης Rethink Drink

Παρουσίαση δράσεων ΕΝΕΑΠ

Ακόμα, οι εταιρίες-μέλη της ΕνΕΑΠ καθώς και του Σύνδεσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) δεσμεύονται να προάγουν τις μάρκες τους υπεύθυνα, προβάλλοντας πρότυπα λελογισμένης κατανάλωσης με βάση μία σειρά από κανόνες υπεύθυνου marketing. Την σχετική σειρά κανόνων υπεύθυνης επικοινωνίας (Κώδικας Αυτοδέσμευσης), όπως παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το 2005, προσυπέγραψε και το Υπουργείο Υγείας. Το 2010 παρουσιάστηκε νέος Κώδικας Αυτοδέσμευσης  με προβλέψεις ώστε να καλύπτει και τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας (internet). Το 2023 επικαιροποιήθηκε για μία ακόμη φορά ο Κώδικας αυτοδέσμευσης  με τίτλο «Κατευθυντήριες Οδηγίες Υπεύθυνης Επικοινωνίας marketing των αλκοολούχων ποτών» προκειμένου να συμπεριλάβει και κατευθύνσεις για τα social media και τους Influencers. Η έκδοση του 2023 προσυπογράφεται και πάλι από το Υπουργείο Υγείας, τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς τη διαδικασία συμμόρφωσης (δείτε παρακάτω τους Κώδικες Αυτοδέσμευσης 2005 & 2010 καθώς και τις Κατευθυντήριες Οδηγίες 2023).

Περισσότερες δράσεις υπεύθυνης Κατανάλωσης ΕΝΕΑΠ

Quiz υπεύθυνης κατανάλωσης (RDQ)

Υπεύθυνη κατανάλωση : Τι γνωρίζετε;

Κάντε το quiz και ανακαλύψτε!

Ας ανακαλύψουμε
ΑΛΚΟΟΛΟΜΕΤΡΗΤΗΣΑπολαύστε υπεύθυνα

All drinks are equal

Υπάρχουν «ελαφρά» και «σκληρά» ποτά;
Σύντομο βίντεο για να ανακαλύψεις πόσο αλκοόλ περιέχει μια τυπική μερίδα σε
κάθε κατηγορία ποτού – κρασιού, μπύρας ή αποστάγματος.