Skip to main content

Τα αλκοολούχα ποτά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής ζωής εδώ και χιλιάδες χρόνια. Η πλειοψηφία των καταναλωτών στη χώρα μας απολαμβάνει τα αλκοολούχα ποτά με μέτρο, στο πλαίσιο της γιορτής και της κοινωνικής συναναστροφής καθώς και σε ξεχωριστές στιγμές της ζωής τους.

Η Εν.Ε.Α.Π. πιστεύει πως η λελογισμένη κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αποτελεί μέρος ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής. Ωστόσο, υπάρχουν ειδικές περιστάσεις κατά τις οποίες συστήνεται η αποχή από το αλκοόλ. Ενδεικτικά αλλά όχι αποκλειστικά:

  • τα άτομα που δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους ,
  • γυναίκες σε εγκυμοσύνη,
  • άτομα σε φαρμακευτική αγωγή με βάση τις οδηγίες του φαρμάκου,
  • οδηγοί και άτομα που χειρίζονται μηχανήματα,
  • πριν την εκτέλεση αθλητικών και άλλων δραστηριοτήτων με αυξημένη φυσική καταπόνηση
  • σε κάθε περίπτωση όπου υπάρχει ιατρική σύσταση αποχής από το αλκοόλ.

ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ
ΕΙΝΑΙ ΑΛΚΟΟΛ

Η Εν.Ε.Α.Π. υποστηρίζει πως όλα τα αποστάγματα, ανεξαρτήτως τύπου έχουν την ίδια επίδραση και αυτό τεκμηριώνεται καθώς κάθε μερίδα σερβιρίσματος ανεξαρτήτως ποτού περιέχει την ίδια ποσότητα αιθυλικής αλκοόλης.

Ο χαρακτηρισμός «σκληρά» ποτά  που αποδίδεται στα αποστάγματα (π.χ. ούζο, τσίπουρο, ουίσκι, βότκα, τζιν κ.α.) είναι παραπλανητικός και επικίνδυνος καθώς δημιουργεί την εντύπωση πως τα λοιπά οινοπνευματώδη ποτά είναι ελαφρά και άρα μπορεί κάθε άτομο να τα καταναλώνει αλόγιστα.

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Η ασφαλής και λελογισμένη κατανάλωση των αλκοολούχων ποτών αποτελεί προτεραιότητα για την Εν.Ε.Α.Π. και κάθε εταιρία-μέλος της ξεχωριστά.

Γνωρίζουμε πως η κοινότητα χιλιάδων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και τη διάθεση των οινοπνευματωδών ποτών καθημερινά έχει καθοριστικό ρόλο ώστε ο ενήλικος καταναλωτής να απολαμβάνει το ποτό του με μέτρο και με ασφάλεια.

Αναλαμβάνοντας την ευθύνη μας για την προαγωγή προτύπων λελογισμένης κατανάλωσης εφαρμόζουμε απαρέγκλιτα κανόνες υπεύθυνου marketing  για τη διαφήμιση και την προώθηση των μαρκών μας (δείτε παρακάτω τις Κατευθυντήριες Οδηγίες για την ανάπτυξη υπεύθυνης επικοινωνίας marketing των ποτών με αλκοόλη). Παράλληλα υλοποιούμε αδιάλειπτα επί σειρά ετών πρωτοβουλίες για προώθηση των προτύπων υπεύθυνης κατανάλωσης καθώς ενώ υποστηρίζουμε σταθερά δράσεις για την αντιμετώπιση φαινομένων αλόγιστης κατανάλωσης όπως είναι η κατανάλωση αλκοόλ από ανήλικα άτομα ή η κατανάλωση πριν από την οδήγηση.

Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήθηκε η καμπάνια υπεύθυνης κατανάλωσης RETHINK DRINK, που υπογράφεται και υλοποιείται από την ΕΝΕΑΠ και το Υπουργείο Υγείας. Η καμπάνια έχει ως στόχο να προωθήσει την υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά ως προς το αλκοόλ, ιδιαίτερα στους νέους, επιστρατεύοντας δημιουργικΑά, με μία σύγχρονη, άμεση και ευρηματική προσέγγιση, τη χρήση διαδεδομένων «ιδιότυπων» εκφράσεων που συνδέονται με την αλόγιστη κατανάλωση αλκοόλ. Η καμπάνια παρουσιάστηκε τον Μάιο 2024, έχοντας παρουσία σε κοινωνικά δίκτυα καθώς και σε ψηφιακά και έντυπα μέσα, ενώ προβλέπεται να επεκταθεί τόσο σε επίπεδο μηνυμάτων, όσο και σε κανάλια επικοινωνίας.

ΚΑΜΠΑΝΙΑ RETHINK DRINK

Κατευθυντήριες Οδηγίες
για την ανάπτυξη υπεύθυνης επικοινωνίας Marketing των ποτών με αλκοόλη 
Αλκοόλ & Υγεία
Θέσεις και δράσεις της Εν.Ε.Α.Π